23.03.2018

Gofry kukurydziano-miodowe

Niedawno zrobiłam zamówienie w młynie.
Prócz pszennej i żytniej mąki, którą kupuję do wypieku chleba, wzięłam także kilka innych rodzajów.

Tak na próbę, bo nigdy nie miałam z nimi do czynienia :)
(Prócz kokosowej, która ze mną nie współpracuje :P)

I tak, w ramach eksperymentu, powstały te oto gofry - na bazie trzech rodzajów mąk - kukurydzianej, ryżowej i ziemniaczanej.

Są niezwykle chrupiące oraz delikatne.
Pieką się fantastycznie i mają piękny złocisty kolor.

Podałam je z kremowym sosem jogurtowo-waniliowym - mmmmm.
To był strzał w dziesiątkę!
Polecam baaaaardzo!

P.S: choć nie mam celiakii i bardzo lubię #gluten (piekę kilka razy w tygodniu chleby na zakwasie), to niepostrzeżenie te gofry są #bezglutenowe!
I muszę przyznać, że są przepyszne! 
Mąko kukurydziana i ryżowa - polubiłyśmy się, co nie? ;)

Gofry kukurydziane (bezglutenowe)
(składniki na ok. 28 sztuk maleńkich gofrów, czyli ok. 7 sztuk dużych)
  • 80 g mąki ryżowej
  • 80 g mąki ziemniaczanej
  • 140 g mąki kukurydzianej
  • 1,5 łyżki płynnego miodu (lub cukru)
  • 100 ml oleju (użyłam z pestek winogron)
  • 2 jajka (osobno białka i żółtka)
  • szczypta soli
  • 220 ml przegotowanej wody w temp. pokojowej
Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Odstawić.
W drugiej misce umieścić wszystkie pozostałe składniki i zmiksować na gładką masę.
Dodać pianę z białek i delikatnie wymieszać.
Odstawić na ok. 15-25min. do zgęstnienia (wtedy warto rozpocząć rozgrzewanie gofrownicy).

Uwaga! 
Rady dotyczące pieczenia gofrów:
  • gofrownicę bardzo dobrze rozgrzać
  • posmarować ją cienką warstwą oleju (raz, tuż przed rozpoczęciem wypieku gofrów)
  • nakładać ciasto np. chochelką i nie rozsmarowywać go (pękają wtedy pęcherzyki białka i gofry po upieczeniu nie są pulchne)
  • nie otwierać gofrownicy póki gofry nie będą gotowe (u mnie ok. 9-10 min./porcja gofrów, przy gofrownicy o mocy 1000 W)
  • studzić gofry na kratce, nie na talerzu, bo zawilgotnieją
Sos jogurtowo-waniliowy
  • 150 g gęstego jogurtu naturalnego
  • 2 płaskie łyżeczki miodu (lub cukru)
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego 
Wszystkie składniki umieścić w miseczce i utrzeć łyżeczką na gładki sos.
Polewać gofry. 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 My Caprice , Blogger