5.01.2017

Ciastka z maszynki

Kruchutkie, cytrynowe ciasteczka z dodatkiem mąki kukurydzianej, nadającej im specyficznej struktury.

To pierwsze ciastka z maszynki, który raczyły się wycisnąć...

Prób było kilka i już wiem w czym tkwi problem!
W choince, tak, w choince...
Uparcie próbowałam wycisnąć akurat ten kształt, a on za nic nie chciał wyjść.

Nie można też takich ciastek piec na papierze do pieczenia - również nie wyjdą z tuby.

Blachę smarujemy tylko masłem i bezpośrednio na nie wyciskamy ciastka.

Zapraszam!
Cytrynowe ciastka z maszynki
(składniki na ok. 32 sztuki)
  • 130 g mąki pszennej tortowej
  • 55 g mąki kukurydzianej
  • 115 g miękkiego masła
  • 1/2 szkl. cukru pudru
  • szczypta soli
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • 1 żółtko
Masło utrzeć z cukrem na puszysty krem.
Dodać żółtko i szybko zmiksować.
Dodać resztę składników i miksować na wolnych obrotach do całkowitego połączenia się składników.
Ciasto włożyć do szprycy.
Wyciskać ciasta na blachę wysmarowaną wyłącznie masłem.

Pieczenie
Temperatura: 160ºC
Czas: ok. 8-10 min. (do zezłocenia)

Ciastka studzić na kratce.

2 komentarze:

  1. ja mam za sobą kilka mniej lub bardziej udanych prób, muszę wypróbować Twój przepis!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 My Caprice , Blogger