20.12.2020

Chlebki piernikowe

 Przeurocze chlebki piernikowe będą doskonałym prezentem typu handmade.

Można je przekroić i posmarować powidłami śliwkowymi lub przełożyć marcepanem.

Ja ostatecznie część posypałam cukrem pudrem i zjedliśmy je na drugie śniadanie, a części ścięłam wybrzuszenie (które zamroziłam i wykorzystam np. do cakepopsów czy bajaderek), zanurzyłam w rzadkim lukrze i polałam czekoladą. Wyszły takie a'la piernikowe sztabki :) Niestety nie zdążyłam zrobić zdjęć tej drugiej części.

Podrzucam Wam przepis na te cuda. 

Wesołych Świąt!

chlebki piernikowe
Chlebki piernikowe
(składniki na ok. 8-10 sztuk)
  • 100g cukru
  • 150g miodu
  • 150g masła
  • 200 ml mleka zagęszczonego niesłodzonego
  • 2 jajka
  • 300 g mąki pszennej T450
  • 20 g przyprawy do piernika
  • 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
W rondelku rozpuścić masło, miód i cukier. Przestudzić.
W dużej misce roztrzepać jajka. Wlać mleko i wymieszać.
Wlać przestudzoną mieszankę masła miodu i cukru. Wymieszać.
Dodać przesianą mąkę, sodę i przyprawę do piernika.
Wszystko zmiksować do połączenia się składników.

Blaszkę do minichlebków wysmarować masłem.
Nakładać porcje ciasta do połowy objętości.

Pieczenie
Temp.: 160ºC
Czas: ok. 30 min. (do suchego patyczka)

piernik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 My Caprice , Blogger