29.09.2015

Drożdżowiec bez wyrabiania

Coś dla zapracowanych i zagonionych, którzy znajdą "TĘ MAŁĄ" chwilkę na wymieszanie składników w misie.

Później wystarczy czas i ciasto "samo się zrobi" :)

Nigdy nie przepadałam za ręcznym wyrabianiem drożdżowców.
Zazwyczaj posługiwałam się mikserem, do którego montowałam specjalny hak.

W zeszłym tygodniu zadzwoniła do mnie babcia ze "świetnym przepisem".
Drożdżowe bez wyrabiania? - pytam. Babciu, to chyba jakaś magia!

Możliwe, że przepis znacie, bo krąży ponoć "pocztą pantoflową".
Babcia dostała go od swojej przyjaciółki ;)

Ja jestem zachwycona efektem końcowym (smakuje tak samo, jak tradycyjne drożdżowe!), myślę, że Wam też się spodoba.
A co najważniejsze - możecie do ciasta dodać ulubione owoce, kawałki czekolady, powidła czy kruszonkę.

Mniam!
Drożdżowiec bez wyrabiania
(składniki na blachę o wymiarach 29x24)
  • 50 g świeżych drożdży
  • 3/4 szkl. cukru
  • 2 rozkłócone jajka
  • 1/2 szkl. oleju
  • 1/2 szkl. zimnego mleka
  • 3 szkl. mąki pszennej
  • ok. 8-10 śliwek
  • filiżanka jagód
Do miski rozkruszamy drożdże, na nie wysypujemy cukier.
Na cukier wylewamy jajka, a na jajka wylewamy olej i mleko.
Na koniec całość zasypujemy mąką.
NIE MIESZAMY! 
Odstawiamy składniki na 3 h. 
Po upływie określonego czasu drożdże zaczną pracować - zrobi się taki mały wulkan.
Wtedy mieszamy drewnianą łyżką, ciasto wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. 
Dodajemy sezonowe owoce i/lub kruszonkę.

Kruszonka
  • 90 g zimnego masła
  • 140 g mąki pszennej
  • 50 g cukru pudru
Wszystkie składniki szybko zarobić w misce.
Rozkruszyć między palcami na kruszonkę.

Pieczenie: 
Temperatura: 190ºC
Czas: ok. 50  min.

źródło: babcia

3 komentarze:

Copyright © 2016 My Caprice , Blogger