12.02.2016

Truskawkowy fool

Szykując walentynkowe desery pewnie większość z Was będzie sięgać po truskawki.
To doskonały wybór.
Można z nich wyczarować naprawdę wyśmienite i pięknie prezentujące się dania na słodko.

Ja dla swojego Połówka przygotowałam warstwowy deser składający się z kremu twarożkowego, musu truskawkowego oraz biszkoptów.

Nic prostszego, ale jaki smak!

Przed podaniem możecie zetrzeć na wierzch czekoladę :)
Truskawkowy fool
(składniki na 5 porcji do szkl. o poj. 200 ml)
  • 125 g serka mascarpone (schłodzonego)
  • 100 ml śmietanki UHT 36% (schłodzonej)
  • 3 łyżeczki cukru pudru
  • 50 g twarożku (dałam Mój Ulubiony; można go całkowicie pominąć)
  • 15 okrągłych biszkoptów
  • 250 g truskawek (użyłam mrożonych) + 2 łyżeczki cukru pudru
Truskawki rozmrozić. Zblendować z cukrem pudrem na mus.
Serek mascarpone, śmietankę oraz cukier puder umieścić w misie.

Ubić na najwyższych obrotach miksera na gładki, puszysty krem.
Dodać twarożek i szybko zmiksować na najwyższych obrotach - tylko do połączenia składników!

Na dno każdej szklanki rozkruszyć po 1 biszkopcie.
Następnie nałożyć po ok. 2 łyżki kremu.
Na krem wyłożyć po 2 łyżki musu truskawkowego.
Następnie ponownie skruszyć, tym razem po 2 biszkopty.
Kolejną warstwą jest 1 łyżka kremu, a wierz stanowi 1 łyżka musu.
Można zetrzeć na wierzch czekoladę.

Schłodzić przed podaniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 My Caprice , Blogger