18.03.2016

Mazurek z czekoladą

W moim rodzinnym domu nigdy nie piekło się mazurków na Wielkanoc.
Nie jadłam go również nigdy dotąd.

Przeglądając stare książki kucharskie i magazyny kulinarne skomponowałam przepis na ciasto kruche.

Na wierzch zrobiłam pyszny ganache z mlecznej czekolady.
Dzięki temu mazurek łatwo się kroi.

Całość udekorowałam słupkami migdałowymi i dropsami czekoladowymi.

Byłam w szoku, gdy mąż do sobotniej kawy zjadł 1/3 blaszki :)
Mazurek z czekoladą
(składniki na formę 36x10 lub większą do max. 30x25)
  • 130 g mąki pszennej
  • 40 g zmielonych migdałów
  • 30 g mąki ziemniaczanej
  • 70 g cukru pudru
  • 120 g zimnego masła
  • 1 żółtko
Z podanych powyżej składników szybko zagnieść ciasto.
Uformować kulę, owinąć ją w folię spożywczą i wstawić do lodówki na ok. 30min-1h.
Po tym czasie ciasto wyłożyć na wysmarowaną masłem i oprószoną mąką formę.
Brzegi dociskamy do formy, aby po upieczeniu były lekko podniesione.
Ciasto nakłuwamy widelcem.
W związku z tym, że mazurek to nie tarta nie obciążamy ciasta podczas pieczenia.

Pieczenie: 
Temperatura: 200ºC
Czas: 15 min.

Ganache
  • 50 g czekolady mlecznej
  • 50 ml śmietanki 30%
  • 15 g masła
Dodatkowo
  • 4-5 łyżeczek dżemu (dałam pigwowy)
Wystudzone ciasto kruche smarujemy dżemem.
Na to wylewamy tężejący ganache.
Wierzch dekorujemy wg uznania.
Odstawiamy do zastygnięcia czekolady w chłodne miejsce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 My Caprice , Blogger