27.03.2015

Ciasto gryczane

Obiecałam przepis na ciasto z książki "Cukierna Lidla".
Słowa dotrzymuję.
Tak jak pisałam na profilu facebookowym - to dla mnie książka-mistrz.

Przeglądając ją pierwszy raz, postanowiłam upiec ciasto, które po zamknięciu książki, zostanie mi w głowie.
Padło na "pyszne ciasto gryczane", którego przepis znajduje się na samym początku książki.

Zupełnie nietypowe - bo jak to kasza gryczana w cieście?

Wilgotne ciasto czekoladowe z bazą z gotowanej kaszy gryczanej.
Dodatkiem są solone orzeszki ziemne i suszona żurawina.

Ach jakże smaczne połączenie!
Ciasto gryczane
(składniki na keksówkę 35x11 cm)
  • 180 g kaszy gryczanej (ugotowanej w osolonej wodzie)
  • 5 jajek
  • 180 g cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 120 g mąki pszennej
  • 150 g masła
  • 150 g czekolady deserowej (dałam 100 g gorzkiej i 50 g mlecznej)
  • 50 g suszonych żurawin (posiekanych)
  • 25 g orzechów ziemnych solonych (grubo posiekanych)
Po ugotowaniu kaszy mielimy ją za pomocą maszynki lub blendera.
Zmieliłam blenderem, nie jest to proste i jednak zostało mi kilka "kulek".
(następnym razem użyję maszynki do mielenia).
Masło rozpuszczamy w garnku, dodajemy do niego czekoladę i rozpuszczamy.
Jajka ubijamy z cukrami na puszystą masę.
Dalej ubijając dodajemy naprzemiennie czekoladę z masłem i kaszę.
Dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i delikatnie mieszamy.
Na końcu dodajemy żurawinę i orzechy ziemne.

Pieczenie: 
Temperatura: 180ºC
Czas: ok. 45-50  min. (do próby suchego patyczka)

Polewa czekoladowa i dekoracja:
  • 50 ml śmietanki 30% (dałam 30 ml)
  • 100 g czekolady deserowej (dałam 70 g)
  • 20 g masła (pominęłam)
  • 25 g orzechów ziemnych solonych (drobno posiekanych)
Śmietankę wlewamy do garnka i wrzucamy do zimnej pokruszoną czekoladę.
Całość podgrzewamy w kąpieli wodnej do całkowitego połączenia składników.

Wylewamy na ostudzone ciasto i od razu posypujemy orzechami.


źródło przepisu: "Cukiernia Lidla"

3 komentarze:

Copyright © 2016 My Caprice , Blogger