21.10.2015

Grusztarda

Raczej nie wrzucam wytrawnych przepisów na blog.
Ale tego nie mogłam pominąć.

Nadmiar gruszek sprawił, że szukałam przeróżnych zastosowań, żeby tylko się nie zmarnowały.

A owoców jest nadal bardzo dużo!

Dzisiaj grusztarda - musztarda z gruszek.
Tak, tak - do kiełbaski, na szynkę czy pasztet, a nawet jako marynata do mięs!
Grusztarda
  • 1 kg gruszek (np. konferencja)
  • 1/4 szkl. octu jabłkowego
  • 60 g gorczycy białej i brązowej (dałam pół na pół)
  • 3 łyżki cukru trzcinowego
  • 10 ziaren pieprzu
  • 4 goździki
  • 2 liście laurowe
  • 2 ziarna ziela angielskiego
  • 2 płaskie łyżeczki soli
Przygotowanie:
Gruszki obrać, pokroić na ćwiartki, wyciąć twarde gniazda nasienne, następnie ułożyć na blasze piekarnika wyłożonej papierem do pieczenia. 

Pieczenie: 
Temperatura: 180ºC
Czas: ok. 30-35 min. (do miękkości gruszek)

W rondelku zagotować ocet wraz ze wszystkimi pozostałymi składnikami. 
Kiedy się zagotuje pozwolić bulgotać przez minutę, następnie zdjąć z ognia i odstawić. 

Gruszki zblendować.
Ocet z przyprawami przelać przez sitko, a następnie przecedzony wlać do gruszek.
Wszystko razem ponownie krótko zblendować. 

Do zblendowanej grusztardy dodać 1 czubatą łyżeczkę gorczycy, którą wybieramy z sitka.
Przemieszać.

Przełożyć do czystych słoików, pasteryzować na mokro ok. 15 min.
źródło: www.jadlonomia.com (przepis zmodyfikowany)

2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy pomysł, podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zauroczył mnie ten pomysł, zapisałam sobie przepis do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 My Caprice , Blogger