27.10.2015

Czekoladowo-dyniowy pudding z chia

Szałwia hiszpańska (chia) jakiś czas temu była hitem na kulinarnych blogach.
Widziałam ją w puddingach, deserach, smoothies, sałatkach, a nawet w chlebach.
Ten tzw. superfoods jest przede wszystkim bogaty w kwasy Omega-3, ale także żelazo, antyoksydanty, potas, magnez czy błonnik.
Często właściwościami zdrowotnymi chia porównywana jest do siemienia lnianego.

Ostatnio, robiąc zakupy online, moja siostra zamówiła sobie 0,5 kg.
Nigdy wcześniej nie miałam okazji próbować nasion chia.
"Pożyczyłam" więc sobie bezzwrotnie 1,5 łyżki :*

Pudding połączyłam z musem dyniowym.

Wyszło sycąco i pysznie.
Czekoladowo-dyniowy pudding z chia
  • 1,5 łyżki nasion chia
  • 125 ml mleka (dałam 2,0%; można użyć też migdałowego, kokosowego, sojowego, orzechowego albo jakiegokolwiek innego lub też pół na pół z wodą)
  • 1,5 łyżki gorzkiego kakao
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 łyżeczka Nutelli
  • 8 łyżeczek musu dyniowego lub dowolnego dżemu, konfitury, powideł
Przygotować 2 naczynia.
Do jednego wlać mleko. 
Wsypać kakao, dodać miód i Nutellę. Dokładnie wymieszać.
Do drugiego wsypać chia i przecedzając przez sitko mleko z dodatkami zalać nim nasiona.
Dokładnie wymieszać.
Odstawić na 10 min. po czym jeszcze raz przemieszać.
Wstawić do lodówki na min. 4h, a najlepiej całą noc.

Następnego dnia przygotować 2 pucharki/kieliszki/filiżanki.
Do każdego z naczyń nałożyć po 4 łyżeczki musu dyniowego, a na to wyłożyć pudding.

2 komentarze:

Copyright © 2016 My Caprice , Blogger