25.05.2016

Rabarbarowe pod biszkoptem

Korzystam z trwającego sezonu na rabarbar i zajadam się nim niemal codziennie.

Dzisiaj, z jego udziałem, przygotowałam coś dla mojej Mamy.

Wiem, że lubi tarty i ciasta kruche. Wiem, że lubi też biszkopty.
Połączyłam te dwa rodzaje wypieków i wyszła tarta idealna!

Kruche ciasto z soczystym smażonym rabarbarem otulonym morelowym biszkoptem.

Zwieńczeniem są chrupiące słupki migdałów, które dodają wypiekowi eleganckiego charakteru.

Koniecznie wypróbujcie!
Kruche ciasto z rabarbarem pod morelowym biszkoptem
(składniki na formę o średnicy ok. 25 cm)
  • 1 kg rabarbaru
  • 100 g cukru
Rabarbar umyć, osuszyć i pokroić w kostkę.
Zasypać cukrem, aby puścił sok. Odstawić.
  • 140 g mąki pszennej
  • 75 g zimnego masła
  • 40 g cukru pudru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 2 żółtka (białka wbijamy do innej misy i odstawiamy)
Wszystkie składniki umieścić w misie i szybko wyrobić ciasto.
Owinąć je w folię spożywczą i schłodzić przez min. 30 min.
Po tym czasie wyłożyć je do formy na tartę, nakłuć widelcem i obciążyć (przykryć folią aluminiową/papierem do pieczenia i wysypać na to np. suchą ciecierzycę/groch/fasolkę).
Nie smaruję formy masłem, ani nie wykładam papierem. 
Mam jednak formę nieprzywierającą. 
Sami musicie określić czy Wasza forma tego wymaga.

Pieczenie I
Temperatura: 190ºC
Czas: 10 min. 

Po 10 min. zdejmujemy obciążenie z ciasta.
Pieczemy kolejne 10 min.

W trakcie pieczenia spodu smażymy rabarbar.
Nie róbcie tego zbyt długo, nie powinien się całkowicie rozpaść.
Odstawiamy do przestudzenia.

Podpieczony spód wyciągamy z piekarnika, odstawiamy.

Biszkopt morelowy + dodatki
  • 2 białka
  • szczypta soli
  • 50 g cukru pudru
  • 1 kisiel morelowy
  • 40 g słupków migdałów
Białka wraz ze szczyptą soli ubijamy na sztywno.
W kilku turach dodajemy cukier puder, cały czas miksując.
Na końcu wsypujemy kisiel i delikatnie łączymy składniki.

Na podpieczony kruchy spód wykładamy odsączony, zasmażony rabarbar.
Na niego wykładamy masę biszkoptową, którą posypujemy słupkami migdałów.

Pieczenie II
Temperatura: 190ºC
Czas: 30-35 min. (na złoty kolor)

2 komentarze:

  1. Wygląda cudownie, uwielbiam rabarbar :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To chyba najpiękniejsze ciasto z rabarbarem jakie widziałam. Choć nie wiem, czy uda mi się takie zrobić, na pewno spróbuję. Uwielbiam rabarbar ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 My Caprice , Blogger