15.12.2017

Ciastka z melasą

Korzenne, mięciutkie ciasteczka z chrupiącą cukrową skorupką.
Bardzo szybkie i proste w przygotowaniu.

To był nasz tegoroczny poczęstunek dla Mikołaja na 6.12. :)

Do ich przygotowania użyłam melasy.
Nadaje ona charakteru i specyficznego, delikatnie lukrecjowego posmaku.

Koniecznie wypróbujcie!
Ciasteczka z melasą
  • 150 g roztopionego masła
  • 100 g cukru + dodatkowo do obtaczania ciastek
  • 50 g melasy (z ang. "black treacle". Można użyć w zamian syropu trzcinowego)
  • 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka przyprawy korzennej
  • 1 jajko
  • 230 g mąki
Mąkę przesiać.
Dodać pozostałe składniki i szpatułką/mikserem połączyć składniki na gładkie ciasto.
Schłodzić ok. 20-30 min.
Formować kulki wielkości małego orzecha włoskiego, obtaczać w cukrze i układać w odstępach na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce.
Ciastka rozleją się, wyrosną, mogą popękać.

Pieczenie
Temperatura: 180ºC
Czas: ok. 10 min.
 
Studzić na kratce.
Przechowywać w puszcze.
Są pyszne nawet po 2-3 tygodniach.

3 komentarze:

  1. Zrobiłam je z 3 letnią córką. Nie obtoczyłam tylko w cukrze. Nigdy nie widziałam aby moje dziecko jadło ciastka z takim apetytem:-)) Smakują wybornie.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 My Caprice , Blogger