6.03.2022

Sernik Izaura

Ten staromodny wypiek robił kiedyś furorę na wielu rodzinnych imprezach.
Daaaaawo go nie robiłam.
W końcu udało mi się dogrzebać do zeszytu, w którym mam spisany przepis.

Dzisiaj się z Wami nim podzielę.

Izaura to wypiek, który dobrze się mrozi.
Ja po upieczeniu i wystudzeniu zamroziłam od razu połowę.
ciasto Izaura
Sernik Izaura - czyli sernik na murzynku
(składniki na dużą formę o wymiarach 39x28 cm)
szklanka = o pojemności 250 ml

Ciasto kakaowe
2 szklanki mąki
1,5 szklanki cukru
3 łyżki kakao
250 g masła
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki cukru waniliowego
4 jajka (osobno białka i żółtka)

Masło, cukier, kakao oraz cukier waniliowy umieścić w garnku i rozpuścić. Po ostudzeniu dodać 4 żółtka i wymieszać na
jednolitą masę. Odlać pół szklanki powstałej "czekolady". 
Do reszty dodać mąkę, proszek do pieczenia i ubitą pianę z białek. Wlać ciasto do formy.

Masa serowa
700 g sera dwukrotnie mielonego (użyłam Mój Ulubiony z wiaderka)
4 jajka (osobno białka i żółtka)
1 szklanka cukru
125 miękkiego masła
1 opakowanie budyniu śmietankowego/waniliowego

Żółtka oraz cukier i cukier waniliowy zmiksować na puszystą masę. 
Cały czas ucierając dodawać stopniowo masło i miksować aż składniki się połączą. 
Ser wymieszać z masą jajeczną dokładnie wymieszać.
Białka ubić na sztywno i dodawać partiami do masy serowej.
Na przygotowane ciasto kakaowe wyłożyć masę serową.
Piec 60 min. w temperaturze 180°C. 
Po upieczeniu polać polewą - jeśli polewa stężeje w szklance, należy ją podgrzać w kąpieli wodnej lub w mikrofalówce (znowu stanie się płynna).

sernik izaura

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 My Caprice , Blogger